؟

؟
طبقه بندی موضوعی
۰۵خرداد

یک تبلیغ موفق

     بخش مهمی از اقتصاد را تبلیغات تشکیل می‌دهند. اطراف ما با تبلیغات مختلف پر شده است. ولی گاهی دفت کرده‌اید ما خیلی از تبلیغات را می‌بینیم ولی ناخودآگاه هیچ توجهی بهش نمی‌کنیم؟

     تاثیرگذاری تبلیغات در مردم کاری بس حرفه‌ای و سخت است.

     دو مارک معروف و قدیمی و رقیب یک‌دیگر نوشابه‌سازی،‌ یعنی پپسی و کوکاکولا را در نظر بگیرید. بطری‌هایشان را در زیر ببینید. بدون هیچ فکری و بدون توجه به کیفیت‌شان،‌ لطفن سریعن پاسخ دهید به کدام‌یک حس به‌تری دارید؟

اگر در زمان بچگی play station 1 می‌داشتید، به احتمال بسیار بالا، پپسی را انتخاب خواهید کرد. تبلیغ موفق پپسی‌من را به یاد بیاورید. شاید اصلن توجهی هم نکرده باشید که این تبلیغ را شرکت پپسی ساخته است. ولی خود به خود به سمت پپسی متمایل شده‌اید.

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۲/۰۳/۰۵
ابوالفضل اسدی

نظرات  (۱۹)

in bachegi k migin yani taraf alan bayad chand sale bashe??? k 
bachegish berese b p1 ? !i

vala man CocaCola ro bishtar mipasandam!
پاسخ:
پپسی‌من بازی کردین مگه؟
لایک! کاملن موافقم ایده ی عالی ای بود ساخت اون بازی :)
ولی الان این که پپسی رو بزرگتر  (حتی قابشو) گذاشتینم میتونه تو این ایجاد حس بی تاثیر نباشه ها :)
پاسخ:
:)
be nazare man in ghootiye coca khAli ghashang tare
vali man az bachegi too kaf e in moondam ke in armesh vaghean 
لا محمد لا مکه
mishe ya na
hame migoftan mishe
man har kari kardam natoonestam bekhoonam :-?
:D
پاسخ:
نه. اون شایعه‌ای بیش‌ نبود.
man ps1 dashtam pepsiman ham bazi mikardam vali coca cola bishtar dus daram :-"

پاسخ:
علیرضا امانی نیستی؟
na
:)
پاسخ:
الان تازه آدرس جیمیلت رو خوندم تازه شناختم
:)
۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۳ میلاد رضایی

مثال خوبی برای مطلبتون انتخاب نکردید.

به نظر من خیلی بهتر بود از رقابت برگر کینگ و مک دونالد یا HP و Xerox استفاده میکردید.

با کمی بررسی بیشتر میفهمید که تبلیغات کوکا کولا بهتره.

این رو راحت میشه از شعار ها و مقایسه فروششون فهمید.

پیشنهاد میکنم اگر در آینده اقتصاد خوندید حتما کتاب شرکت های بزرگ مشکلات بزرگ از جک تروت 

رو بخونید.

خیلی این چیزا رو خوب بررسی کرده.


۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۶ علیرضا امانی
اگه من بودم چه فرقی میکرد؟ :)))
اون علیرضا ، علیرضا نصری هستش؟ :D
پاسخ:
خب تو فرق می‌کنی
کلن هر نظری می‌دی برعکسش درسته :)
Are
vali jedi che farghi dare??! 
D:
۰۶ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۰ علیرضا امانی
man az alan dge official shodam  B-) :D
پپسی من خیلی باحال بود :))
۰۶ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۵۹ علیرضا امانی
bahle ....
من هم کوکا انتخاب کردم !!!

من چندبار تونستم لا محمد لا مکه رو بخونم
ولی نطرم اینه چون دنبالش میگشتم اشکالش رو به "لا محمد لامکه " نسبت دادم !!!
شاید اگر دنبال چیز دیگه ای بودم هم جواب میداد

@ Alireza
برچسب کوکا خانواده رو بکن و بذار روی شیشه بعد از پشت بهش نور بده :دی
agha man ye nokte i ro moshakhas bokonam
Alireza" ba "alireza" fargh dare"
D:

bale bale ahsant be "Alireza" :D
man hamishe havasam bood ke nanevisam "Alireza " :D
haghan ke ALIREZA ha ye chize digna :))
۰۸ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۱۹ مجتبی فیاض بخش
من که از دوتاشون بدم می آد! (کلا چند وقتیه نوشابه نمی خورم!)
در ضمن شاید خوردن اینا خالی از اشکال نباشه... راستش نمی دونم. یه سرچ تو نت بزنید چیزای جالبی می آد.
من کوکا رو ترجیح میدم البته خیلی نوشابه نمی خورم ولی پیش بیاد کوکا رو ترجیح میدم :) 
+ مجتبی : بیخیال حاجی فکر نکنم این نوشابه ها از خارج بیاد :دی همین جا میزنن می ریزین تو این قوطیا البته من اینطوری فکر می کنم و اطلاع خاصی ندارم :دی 
https://plus.google.com/app/basic/a/plusone/buzz:z12tuxgqnseotvue123ax10gpzrqx15l0?cbp=1sxdjob74qpk1&gl=ir&sview=1&spath=/app/basic/stream/z12tuxgqnseotvue123ax10gpzrqx15l0&sparm=cbp%3Djnp5750n9gdg%26gl%3Dir%26sview%3D2%26spath%3D/app/basic/stream%26sparm%3Dsource%253Dmog%2526gl%253Dir%2526source%253Dapppromo&sfragment=z12tuxgqnseotvue123ax10gpzrqx15l0
من بچه بودم پپسی من بازی کرده بودم ولی بنظرم در کل کوکلا برچسبش جذاب تره :-" نیست؟ :-"

نه عزیزم ؛ ربطی به اون نداره . اگه دقت کنی میبینی که عکس قوطی پپسیه بزرگ ترهوبرا همین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی